Nέα - Ανακοινώσεις

16/10/2020

Υπουργείο Παιδείας : Οδηγίες για τη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ στο Γυμνάσιο
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 47/01-10-2020 του Δ.Σ), το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα Γυμνάσια τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Ξένης Γλώσσας για το σχολικό έτος 2020-2021.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α ΄ Β ΄ Γ ΄ Τ Α Ξ Η Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ
Α. Σε σχέση με το διδακτικό υλικό
(Ενδέχεται σε ορισμένα σχολεία ή σε ορισμένες τάξεις ή τμήματα ξένης γλώσσας η προτεινόμενη διδακτέα ύλη να μην αντιστοιχεί στο επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών. Σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνεται ο/η εκπαιδευτικός να επιλέγει τους διδακτικούς στόχους, την ύλη και το περιεχόμενο σε σχέση με το επίπεδο των μαθητών/μαθητριών του/της, ανεξάρτητα, ενδεχομένως, από το σχολικό βιβλίο, αξιοποιώντας και άλλες πηγές διδακτικού υλικού (π.χ. ιστοσελίδες κρατικών φορέων που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας ή από φορείς νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που χαίρουν δημόσιας αναγνώρισης για το εκπαιδευτικό και πολιτιστικό έργο που προσφέρουν, όπως Ψηφιακό Σχολείο, Φωτόδεντρο, κ.ά.)
Τάξη: Α΄ Γυμνασίου
Διδακτικό εγχειρίδιο: Action. Fr - gr 1
Ενότητες: 0, 1, 2, 3 .
Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Διδακτικό εγχειρίδιο: Action. Fr - gr 1
Ενότητες: 4, 5, 6, 7 . ( Στη νέα έκδοση του διδακτικού εγχειριδίου (2016-2017) οι αντίστοιχες Ενότητες αριθμούνται ως 1,2,3,4.
Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου Διδακτικό υλικό: Micro-intervalle, Σταματία Γεωργίου.
(Το συγκεκριμένο διδακτικό υλικό εγκρίθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΑΔΑ: 6ΖΠΧΟΞΛΔ-ΚΧΜ).
Β. Σε σχέση με το Επίπεδο Γλωσσομάθειας
Για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου προτείνεται η διδακτέα ύλη να καλύψει το Επίπεδο Γλωσσομάθειας ως εξής (ΦΕΚ 2871/Β/09-09-2016) :
- Α΄ ΓΥΜ Επίπεδο Α1
- Β΄ ΓΥΜ Επίπεδο Α1
- Γ΄ ΓΥΜ Επίπεδο Α1+
Στη συνέχεια παρατίθενται ενδεικτικά η διδακτέα ύλη και οι διδακτικοί στόχοι και των 3 τάξεων του Γυμνασίου.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν, με βάση το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών/μαθητριών και αξιοποιώντας στον μέγιστο βαθμό τις γνώσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές/μαθήτριες στην προηγούμενη βαθμίδα ή τάξη, το δικό τους οργανόγραμμα ύλης καθώς και τον χρονοπρογραμματισμό του μαθήματός τους.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας, θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικο-πολιτισμική της διάσταση.
1. ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
• Οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον
• Κατοικία
• Εκπαίδευση και Σχολικό περιβάλλον
• Αγορές και κατανάλωση
• Εργασία
• Ψυχαγωγία
• Τουρισμός &Ταξίδια
• Ενημέρωση & Μέσα Επικοινωνίας
• Πολιτική & Κοινωνία
• Επιστήμη & Τεχνολογία
• Οικονομία & Βιομηχανία
2. ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ
Οι μαθητές, στο τέλος του Γυμνασίου, αναμένεται να είναι ικανοί:
• Να κατανοούν και να παράγουν προτάσεις με απλή δομή, λέξεις ευρείας χρήσης και τυποποιημένες εκφράσεις, προκειμένου να ανταποκριθούν σε ανάγκες της καθημερινής ζωής.
• Να χαιρετούν, να συστήνονται, να δίνουν ή να ζητούν πληροφορίες για τον εαυτό τους, να ευχαριστούν, να κατονομάζουν αντικείμενα, να περιγράφουν έναν χώρο, ένα άτομο κ.λπ.
• Να κάνουν διάλογο (σε προσομοίωση) με ομιλητές που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα-στόχο προκειμένου να εξυπηρετήσουν βασικές ανάγκες επικοινωνίας υπό την προϋπόθεση ότι ο συνομιλητής τους μιλάει αργά και είναι πρόθυμος να βοηθήσει την επικοινωνία.
• Να κάνουν διάλογο (σε προσομοίωση) με ομιλητές που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα-στόχο προκειμένου να εξυπηρετήσουν βασικές ανάγκες επικοινωνίας υπό την προϋπόθεση ότι ο συνομιλητής τους μιλάει αργά και είναι πρόθυμος να βοηθήσει την επικοινωνία.
• Να αποδίδουν στην ελληνική ένα μήνυμα διατυπωμένο στην ξένη γλώσσα. Σημειώνεται ότι οι αναλυτικοί δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας αποτυπώνονται στο ΦΕΚ 2871/Β/09-09- 2016
Σημειώνεται ότι οι αναλυτικοί δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας αποτυπώνονται στο ΦΕΚ 2871/Β/09-09- 2016.