Nέα - Ανακοινώσεις

11/07/2024

«ΥΠΟΜΝΗΜΑ του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής γλώσσας A.P.L.F. - D.U. προς το Υπουργείο για την Κατάργηση 800 Οργανικών Θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
♦ Στο ΥΠΟΜΝΗΜΑ του Συλλόγου σχετικά με τη σφαγιαστική τροπολογία για τον κλάδο ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, την οποία κατέθεσε στις 09/07/2024 ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή αναφέρεται μεταξύ των άλλων ότι :
1. ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ και ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης, εκ των οποίων για τις ειδικότητες της Δεύτερης (Β) Ξένης γλώσσας, οκτακόσιες (800) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και δεκατέσσερις (14) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας.
▪️ Οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας είναι μέχρι σήμερα χίλιες οκτακόσιες σαράντα δύο (1842) και οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας χίλιες τριακόσιες εβδομήντα τέσσερις (1374).
✅ Λαμβανομένων υπόψη των παραπάνω ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ - ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ του Υπουργείου Παιδείας οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας κατά ποσοστό 43,4%ενώ οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας κατά ποσοστό περίπου 10,1 %, με ταυτόχρονη κατάργηση του αντίστοιχου κωδικού μισθοδοσίας του εν λόγω Υπουργείου, που είναι άμεσα συνδεμένος με κάθε μια από τις καταργούμενες οργανικές !
2. ΣΥΣΤΗΝΟΝΤΑΙ ΕΞ ΥΠΑΡΧΗΣ για τις ειδικότητες της Δεύτερης (Β) Ξένης γλώσσας, εννέα (9) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και δεκατέσσερις (14) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας, οι οποίες ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ από βαθμίδα σε βαθμίδα.
▪️ Στην αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε στην εν λόγω τροπολογία ρητά να αναφέρεται ότι μεταφέρονται οι οργανικές θέσεις από τη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας στη βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας, (αυτό έγινε και γίνεται με τις μετατάξεις), ενώ αντιθέτως ρητά και ξεκάθαρα ότι συστήνονται.
▪️ Άλλωστε πώς θα μπορούσαν να μεταφερθούν από βαθμίδα σε βαθμίδα οργανικές θέσεις αφού ρητά στην τροπολογία αναφέρεται ότι οι 800 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ.
3. Λαμβανομένου υπόψη ότι ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΓΝΩΣΤΟ, ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ανά περιοχή μετάθεσης και ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ θα αφορούν οι εν λόγω καταργήσεις των 800 οργανικών θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες και θα επηρεάσουν ανάλογα όχι μόνο την Υπηρεσιακή κατάσταση και τις υπηρεσιακές μεταβολές των υπηρετούντων εκπαιδευτικών του κλάδου αλλά και μελλοντικούς διορισμούς, όπως και θα αποδυναμώσουν δραστικά τη δυνατότητα παροχής έργου διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας των αποφοιτούντων από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και Λύκειο δεδομένης, όπως προαναφέρθηκε, της υποχρεωτικής συνέχισης διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Γαλλικής γλώσσας που διδάχθηκαν στην Πρωτοβάθμια.
4. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η έννοια της οργανικότητας χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους στην υπηρεσιακή ορολογία. Με την αυστηρά νομική έννοια, τυπικά κάθε μόνιμος εκπαιδευτικός έχει οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με το Οργανόγραμμα του και όχι σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή.
▪️ Η κατάργηση των οργανικών θέσεων γίνεται αντιληπτό ότι θα προκαλέσει ριζικές μεταβολές προς το χειρότερο ως προς τη θέση του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και των υπηρετούντων σε αυτόν εκπαιδευτικών, αλλά και των ευελπιστούντων σε διορισμό στη Δημόσια Εκπαίδευση.
???? Είναι γνωστό ότι η έννοια της οργανικότητας, μεταξύ των εκπαιδευτικών χρησιμοποιείται αντί του όρου οριστική τοποθέτηση.
▪️ Με την οριστική τοποθέτηση ο εκπαιδευτικός μπορεί πλέον να μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα μόνο κατ’ επιλογή του. Συνεπώς, η «οργανική στο σχολείο», αποτελεί μία αναγκαία συνθήκη ώστε ο εκπαιδευτικός να μη μετακινείται κάθε Σεπτέμβρη σε διαφορετική σχολική μονάδα, με όλα τα προσωπικά, υπηρεσιακά και – κυρίως – παιδαγωγικά προβλήματα συνεπάγεται μία τέτοια κατάσταση.
▪️ Σε περίπτωση, πάλι, που οι ώρες Α’ ανάθεσης στη σχολική μονάδα μειωθούν (π.χ. λόγω μείωσης των τμημάτων ή των μαθημάτων της ειδικότητας) ο εκπαιδευτικός χαρακτηρίζεται ως «οργανικά υπεράριθμος» και διεκδικεί κατά προτεραιότητα τις νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν στην ειδικότητά του.
✔️ Όλα όμως τα παραπάνω παύουν να υφίστανται ως δυνατότητες για αόριστο αριθμό εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας με την κατάργηση – διαγραφή – εξαφάνιση από το Οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας των Οργανικών θέσεων με την εν λόγω τροπολογία.
???? ΖΗΤΟΥΜΕ
Στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης των ειδικοτήτων της Ξένης Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση :
☑ Την άμεση αναθεώρηση της απόφασης σας για κατάργηση των 800 οργανικών θέσεων της ειδικότητάς μας και την ανάκληση της κατάργησης των εν λόγω οργανικών θέσεων με ψήφιση νέας σχετικής τροπολογίας διασφαλίζοντας τη συνέχεια της επαγγελματικής πορείας εκατοντάδων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας.
☑ Προτείνουμε τη σύσταση επιτροπής που θα περιλαμβάνει εκπροσώπους των Συλλόγων του κλάδου μας και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.), προκειμένου να εξεταστεί διεξοδικά η κατάσταση και να βρεθούν βιώσιμες λύσεις.
☑ Σας καλούμε να αναλογιστείτε τις συνέπειες της απόφασής σας και να δράσετε άμεσα για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης και της αξιοπρέπειας για τους επαγγελματίες της ειδικότητάς μας.
▪️ Είμαστε στη διάθεσή σας άμεσα για οποιαδήποτε συνάντηση ή διαβούλευση κριθεί αναγκαία.

ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ