Nέα - Ανακοινώσεις
29/07/2023
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. : Ανακοινώθηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 2ΓΕ/2023 του ΑΣΕΠ
✅ Ο Εκκαθαρισμένος Πίνακας των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κοινοποίησε ο εκπαιδευτικός κλάδου Πληροφορικής Σάββας Παπαδόπουλος, μετά την ανάρτηση τους από το ΑΣΕΠ.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει ενημερώσει τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ότι οι αναπληρωτές θα παρουσιαστούν για ανάληψη υπηρεσίας στα σχολεία στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου.
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. : Ανακοινώθηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 2ΓΕ/2023 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 4/20.2.2023/τ. ΑΣΕΠ https://www.esos.gr/arthra/84201/asep-2ge2023-oi-prosorinoi-pinakes-katataxis-ekpaideytikon-deyterovathmias ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας Π.Ε. των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90 και ΠΕ91, για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης.
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ από τις 31 Ιουλίου 2023 ημέρα Δευτέρα και ώρα 8:00 έως και τις 9 Αυγούστου 2023, ημέρα Τετάρτη και ώρα 14:00, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού τόπου του, ακολουθώντας τη διαδρομή: > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Ένσταση.
✅ Για την ένσταση απαιτείται και παράβολο είκοσι ευρώ (20€), άλλως η ένσταση δεν εξετάζεται.
Στον ιστότοπο του ΑΣΕΠ έχει αναρτηθεί Εγχειρίδιο https://www.asep.gr/guide/user_manual/enstasi_manual.pdf με αναλυτικές οδηγίες χρήσης για τη συμπλήρωση και την υποβολή της ένστασης ( https://www.asep.gr/ – Ενημερωτική Πύλη → Βοήθεια → Εγχειρίδια Χρήσης → Ηλεκτρονική Ένσταση).
Για τυχόν τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των ηλεκτρονικών ενστάσεων, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων & Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο ή τηλεφωνικά (2131319100 - Επιλογή 4), τις εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες 08:00 μέχρι 14:00.
Πατήστε εδώ για να δείτε τους πίνακες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. :
https://www.asep.gr/webcenter/portal/asep/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7?var=ucmserver%23dDocName%3AVDCCMS01.ASEP.068023&_adf.ctrl-state=zmy994tmz_35&_afrLoop=14612364135874816#!%40%40%3Fvar%3Ducmserver%2523dDocName%253AVDCCMS01.ASEP.068023%26_afrLoop%3D14612364135874816%26_adf.ctrl-state%3Dzmy994tmz_39
✅ Ο Εκκαθαρισμένος Πίνακας των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κοινοποίησε ο εκπαιδευτικός κλάδου Πληροφορικής Σάββας Παπαδόπουλος, μετά την ανάρτηση τους από το ΑΣΕΠ.
▪️ Οι Εκκαθαρισμένοι Πίνακες δημιουργούνται από εκπαιδευτικούς με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψηφίων και προφανώς πρόκειται για ανεπίσημους πίνακες.
- Η εκκαθάριση έγινε με βάση τον αριθμό ταυτότητας. Κάτι που σημαίνει ότι αν κάποιος διορίστηκε με διαφορετικό αριθμό ταυτότητας από αυτόν που βρίσκεται στους προσωρινούς πίνακες, δεν έχει αφαιρεθεί.
– Έχουν αφαιρεθεί όλοι όσοι έχουν διοριστεί, ανεξάρτητα από την ειδικότητα στην οποία διορίστηκαν (δηλαδή αν είχαν και 2ο πτυχίο ή διορίστηκαν στη γενική, έχουν αφαιρεθεί από όλους τους πίνακες στους οποίους περιέχονταν).
– Έχουν υπολογιστεί όλοι οι διορισμοί από το 2020 μέχρι και τους πρόσφατους φετινούς διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση.
Πατήστε εδώ για να δείτε τον Εκκαθαρισμένο Πίνακα των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας που κοινοποίησε ο εκπαιδευτικός κλάδου Πληροφορικής Σάββας Παπαδόπουλος, μετά την ανάρτηση τους από το ΑΣΕΠ:
21/07/2023
04/07/2023
30/05/2023
Μόνιμοι διορισμοί 35 εκπαιδευτικών, κλάδου ΠΕ05, σε κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν.4589/2019 (Α΄ 13) και δυνάμει της περ. ια΄ της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 5043/2023 (Α΄ 91).
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι, μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των αιτήσεων, στο πλαίσιο της υπό στοιχεία 57070/Ε1/24-5-2023 (ΦΕΚ 12/τ.ΑΣΕΠ/24-5-2023, ΑΔΑ:ΨΛΥΡ46ΜΤΛΗ-ΤΔΚ) υπουργικής απόφασης, με την οποία τροποποιείται η υπό στοιχεία 50316/Ε1/4-5-2023 (ΦΕΚ 11/τ. ΑΣΕΠ/5-5-2023, ΑΔΑ:ΩΧ0Α46ΜΤΛΗ-62Χ) ομοία, διορίζονται:
35 εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπ/σης, κλάδου/ειδικότητας ΠΕ05, εγγεγραμμένων στον τελικό αξιολογικό πίνακα κατάταξης Α΄ της Προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. 2ΓΕ/2019 (ΦΕΚ Γ΄ 1653/23-7-2021, όπως αναμορφώθηκε και ισχύει) και ειδικότερα
- 12 εκπαιδευτικοί στην Α/θμια Εκπ/ση και
- 23 εκπαιδευτικοί στη Β/θμια Εκπ/ση
Μετά τη δημοσίευση της απόφασης διορισμών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα ακολουθήσει νεότερο δελτίο τύπου, με το οποίο θα ενημερωθούν οι διοριζόμενοι για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας.
06/04/2023
Σχετικά με την ανάθεση απασχόλησης των μαθητών ή την κάλυψη κενού εκτός διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών
☑️ Η ανάθεση απασχόλησης των μαθητών/τριων ή η αντικατάσταση εκπαιδευτικού ή η κάλυψη κενού θα πρέπει να εντάσσεται στα πλαίσια του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο Εκπαιδευτικού Προσωπικού όλων των κλάδων Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ):
23 ώρες, εάν έχουν έως 6 έτη υπηρεσίας
21 ώρες, εάν έχουν από 6 έτη και μία μέρα υπηρεσίας έως 12 έτη υπηρεσίας
20 ώρες, εάν έχουν πάνω από 12 έτη υπηρεσίας
18 ώρες για πάνω από 20 έτη υπηρεσίας
H κείμενη νομοθεσία όσο και η νομολογία των δικαστηρίων ορίζουν σαφώς τόσο το εργασιακό όσο και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών:
Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με α) την § 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985, όπως αντικαταστάθηκε με την § Θ2, περ.2, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 και β) την § 3 του άρθρου 48 του ν. 2413/1996.
Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ρυθμίζεται με την § 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, όπως έχει τροποποιηθεί με την § 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021.
▪️ Από την διατύπωση των ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου.
✅ Ειδικότερα ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο.
◾️ Ώρες διδασκαλίας είναι αυτές, που παρέχονται εντός της τάξης (συμπεριλαμβανομένων και των διαλειμμάτων) και δεν μπορεί να υπερβεί κατά περίπτωση τις οριζόμενες τον νόμο διατάξεις
Σε περίπτωση, που στον/στην εκπαιδευτικό δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό/διοικητικό έργο ή δεν υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, δικαιούται να αποχωρήσει από το σχολείο μετά την λήξη του διδακτικού του ωραρίου ή να προσέλθει πριν την έναρξη του εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 438/2009, Α Δημοσίευση).
◾️ Από την άλλη πλευρά το διοικητικό έργο, το οποίο μπορεί να ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς, συνδέεται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών κλπ..
☑️ Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.
Οι εγκύκλιοι της Διεύθυνσης Σπουδών που αναφέρονται σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85.
❗️ Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου.
☑️ Για τις περιπτώσεις ολιγοήμερης απουσίας (μία ως δύο μέρες) εκπαιδευτικού να αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων για την αναπλήρωση, με τρόπο τέτοιο που να μην ανατίθεται καμία διδακτική ώρα πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου σε κανένα συνάδελφο. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο.
☑️ Αντιστοίχως, έχει κριθεί από την νομολογία των Δικαστηρίων ότι η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η απασχόληση των μαθητών/τριων με οποιονδήποτε τρόπο, σαφώς συνιστά παροχή διδακτικού έργου.
▪️ Υπό την έννοια αυτή, η ανάθεση απασχόλησης των μαθητών/τριων ή η αντικατάσταση εκπαιδευτικού ή η κάλυψη κενού θα πρέπει να εντάσσεται στα πλαίσια του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
♦️ Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι:
▪️ Εκπαιδευτικοί με πλήρες διδακτικό ωράριο δεν υποχρεούνται να καλύπτουν κενά λόγω απουσίας άλλου εκπαιδευτικού ή να απασχολούν τους μαθητές με οποιοδήποτε τρόπο.
▪️ Δεν υφίσταται καμία υποχρέωση παραμονής στο σχολείο από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας (8πμ-2μμ).
▪️ Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά μόνο για τις ώρες διδακτικής απασχόλησης και επιπλέον μόνο εφόσον τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο. Με την ολοκλήρωση αυτών δικαιούνται να αποχωρούν από το χώρο εργασίας.
ΟΛΜΕ (Νομική υπηρεσία)
02/04/2023
Κ.Π.Γ. «ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ Α’ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2023»
Tα Εξεταστικά Κέντρα ανά επίπεδο της ΓΑΛΛΙΚΗΣ γλώσσας του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εξεταστικής περιόδου 2023 Α σε ΟΛΗ την Ελλάδα
Α’ Αθήνας:
1) 1ο ΕΠΑΛ Αθήνας
Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο
2) 26ο ΓΕΛ Αθήνας
Εξεταζόμενη γλώσσα: Γαλλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Β’ Αθήνας:
1) 3ο ΓΕΛ Αμαρουσίου
Εξεταζόμενες γλώσσες: Γαλλικά, Γερμανικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Γ’ Αθήνας:
1) 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης
Εξεταζόμενες γλώσσες: Γαλλικά, Ιταλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β
Δ’ Αθήνας:
1) 1ο ΓΕΛ Αργυρούπολης
Εξεταζόμενες γλώσσες: Γαλλικά, Ισπανικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Πειραιά:
1) Ζάννειο Πρότυπο ΓΕΛ Πειραιά
Εξεταζόμενες γλώσσες: Γερμανικά, Γαλλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Αχαΐας:
1) 3ο ΓΕΛ Πάτρας
Εξεταζόμενη γλώσσα: Γαλλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Ιωαννίνων:
1) 2ο ΓΕΛ Ιωαννίνων
Εξεταζόμενη γλώσσα: Γαλλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Λάρισας:
2) 5ο ΓΕΛ Λάρισας
Εξεταζόμενη γλώσσα: Γαλλικά,
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Ανατ. Θεσσαλονίκης:
1) Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο
2) 14ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
Εξεταζόμενη γλώσσα: Γαλλικά,
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Δυτ. Θεσσαλονίκης:
1) 3ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων
Εξεταζόμενη γλώσσα: Γαλλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Ηρακλείου:
1) 11ο ΓΕΛ Ηρακλείου
Εξεταζόμενες γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β, Γ
Χανίων:
1) ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου
Εξεταζόμενες γλώσσες: Γαλλικά, Ιταλικά
Εξεταζόμενα επίπεδα: Α, Β
✅ Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι εξετάζονται στο Εξεταστικό Κέντρο που θα λειτουργήσει στην Περιοχή Εξέτασης που επέλεξαν στην αίτηση συμμετοχής τους στις Eξετάσεις για την απόκτηση του ΚΠΓ.
▪️ Εφόσον σε κάποια Περιοχή Εξέτασης θα λειτουργήσουν περισσότερα από ένα Εξεταστικά Κέντρα, τότε οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέξουν την κατανομή σε αυτά της εξεταζόμενης
γλώσσας και του εξεταζόμενου επιπέδου.
▪️ Ειδικότερα, σε αυτήν την εξεταστική περίοδο 2023A θα λειτουργήσει ένα Εξεταστικό Κέντρο σε κάθε Περιοχή Εξέτασης, εκτός από τις περιοχές Α’ Αθήνας, Β’ Αθήνας, Γ’ Αθήνας, Δ’ Αθήνας, Πειραιά, Αχαΐας, Λάρισας, Ιωαννίνων, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και Χανίων, όπου θα λειτουργήσουν περισσότερα από ένα Εξεταστικά Κέντρα.
Επισυνάπτεται ο πίνακας με τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των Εξεταστικών Κέντρων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, εξεταστικής περιόδου 2023Α :
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%91%CE%A3-E_%CE%9A_2023%CE%91.pdf
02/04/2023
Επιμόρφωση στο πλαίσιο του προγράμματος "La voiture et le ferry francophones" του ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ και του ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Επιμορφωτής Eric Cénat (Théâtre de l’Imprévu)
♦️ Την Παρασκευή 31 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. – D.U. επιμόρφωση καθηγητών Γαλλικής γλώσσας με θεματική «Από τον Αρθούρο Ρεμπώ στον Καρλ Νορακ. Η ποίηση ως εργαλείο στην τάξη»
✅ Η επιμόρφωση εστίασε στο πώς να εισάγoυν εύκολα και απλά οι εκπαιδευτικοί την ποίηση στο μάθημα των γαλλικών χρησιμοποιώντας την ως εργαλείο για τη βελτίωση της προφοράς και την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των μαθητών μέσα από την εκφραστική ανάγνωση.
Την επιμόρφωση υποστήριξε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Γαλλικής γλώσσας της Ανατολικής Θεσσαλονίκης κα Χριστίνα Ενέ.
Ευχαριστούμε θερμά τον εκλεκτό Επιμορφωτή Μ. Eric Cénat για την εξαιρετική εισήγηση του, την Σύμβουλο Εκπαίδευση κα Χριστίνα Ενέ για την παρουσία της και την στήριξη της, τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς καθώς και τους φοιτητές του τμήματος Γαλλικής γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για την παρουσία τους και την συμμετοχή τους στην επιμόρφωση.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας και το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης για την διοργάνωση του προγράμματος «La voiture et le ferry francophones» στο πλαίσιο του οποίου υλοποιήθηκε η επιμόρφωση και την κα Δανάη Ιωακειμίδη, Υπεύθυνη Συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης για την εξαιρετική συνεργασία μας.
---------------------------------------------------------------------
Formation dans le cadre du projet "La voiture et le ferry francophones" de l'Institut Français de Grèce et l'Institut Français de Thessalonique
Formateur : Eric Cénat (Théâtre de l’Imprévu)
♦️ Le vendredi 31 mars 2023 a eu lieu la formation des enseignants de français «D'Arthur Rimbaud à Carl Norac. La poésie comme outil en classe» dans le cadre du projet " La voiture et le ferry francophones" en collaboration avec l’Association des Professeurs de Langue et de Littérature Françaises Diplomes des Universités A.P.L.F. – D.U.
✅ La formation était centrée sur l’introduction de la poésie dans la classe de français en l'utilisant comme un outil pour améliorer la prononciation et développer la confiance en soi des élèves par la lecture expressive.
La Conseillère Scolaire de la langue française Mme Christine Ené a soutenu la formation.
Nous remercions sincèrement M. Eric Cénat pour son excellente formation, Mme Christina Ene pour sa présence et son soutien, les collègues enseignants ainsi que les étudiants du département de langue française de l'Université Aristote de Thessalonique, pour leur présence et leur participation à la formation.
Remerciements particuliers à l'Institut français de Grèce et à l'Institut français de Thessalonique pour l'organisation du programme "La voiture et le ferry francophones" dans le cadre duquel la formation a été mise en place et Mme Danai Ioakimidis pour son excellente collaboration.
01/04/2023
Bon mois d'avril
«Poisson d’avril»! / Πρωταπριλιά στη Γαλλία!
Une tradition française du XVIe siècle
L’origine du 1er avril viendrait d’une décision pragmatique et religieuse prise par le souverain Charles IX.
♦️ Autrefois, la population française vivait au rythme du calendrier julien, qui commençait l’année le 25 mars, date à laquelle arrivaient les premiers jours de printemps. Pour célébrer la nouvelle année, il était de coutume d’offrir des cadeaux. Les festivités se terminaient à la fin de la semaine, c’est à dire le 1er avril.
▪️ En 1564, Charles IX (beau-frère d’Henri IV) décide d’adopter le calendrier grégorien, qui était plus en phase avec les planètes. Or celui-ci faisait débuter l’année non plus lors des premières douceurs de printemps, mais le 1er janvier.
▪️ A cette époque, il était plus difficile de divulguer des informations et une grande partie de la population était illettrée. Il est donc possible que certaines personnes ne soient pas au courant de ce changement majeur. De même, des réfractaires à cette réforme décidèrent de conserver la date du 25 mars, comme premier de l’an.
▪️ Ils étaient alors moqués par les réformateurs qui leur envoyaient des fausses invitations, des cadeaux fantaisistes ou encore des faux poissons .
Le poisson, le symbole du 1er avril
Il existe plusieurs hypothèses qui justifient l’emploi du poisson comme symbole du premier avril :
L’astrologie solaire : le poisson d’avril pourrait faire référence au dernier signe du zodiaque. Cela marquait alors la sortie de l’hiver.
♦️ La religion chrétienne : le 1er avril est proche de la fin du Carême dans la religion Chrétienne. Pendant 40 jours, le croyant n’avait pas le droit de manger de viande et ne pouvait alors manger que du poisson.
▪️ Il est aussi possible que le poisson fasse référence à l’ictus chrétien, symbole utilisé par les Chrétiens du Ier au IVe siècle. Ichtus vient du grec ancien et signifie «poisson».
Le frai : c’est la phase de reproduction des poissons. Elle a lieu aux alentours du 1er avril. La pêche était interdite durant la période du frai.
De Paris à Tokyo
La tradition du 1er avril est depuis célébrée dans plusieurs pays, comme le Royaume-Uni (April fools day), les États-Unis, l’Allemagne (Aprilscherz) ou même le Japon.
❗️ Il est courant que les médias divulguent de fausses informations ce jour-là, à l’instar du quotidien Le Parisien en 1986. Le journal avait déclaré que la Tour Eiffel, symbole de la France à l’étranger, allait être déplacée à Marne-La-Vallée pour devenir une attraction du parc Walt Disney en construction. Il s’agissait bien entendu d’une intox.
30/03/2023
Υ.ΠΑΙ.Θ. : Πόσα ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ υπάρχουν και σε πόσες Περιοχές Μετάθεσης για τις ειδικότητες Β΄ Ξένης Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ΜΕΤΑ τις μεταθέσεις και ΠΡΙΝ από τις μετατάξεις και τυχόν διορισμούς.
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. όπως προκύπτει από το Αρ. Πρωτ.: 36165/Ε2 /29 -03-2023 έγγραφο με ΘΕΜΑ «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης…», υπολόγισε συγκεντρωτικά ότι στη Δευτεροβάθμια Γενικής ανά Ειδικότητα Β΄ Ξένης Γλώσσας τα ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής είναι 32 σε 15 Περιοχές Μετάθεσης και των εκπαιδευτικών ΠΕ07 Γερμανικής είναι 10 σε 9 Περιοχές Μετάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη προφανώς τα εξής :
- ότι ΔΕΝ δύναται να υπολογίζεται οργανικό κενό με δώδεκα (12) ώρες μαθήματος ανά σχολική μονάδα,
- ότι υπάρχει περικοπή της διδασκαλίας της Β΄ Ξένης Γλώσσας από 3 ώρες σε 2 ώρες εβδομαδιαίως (το 1985 επί υπουργού Παιδείας Μαριέττας Κουτσίκου),
- ότι υπάρχει αύξηση ωραρίου +2 ώρες στη Δευτεροβάθμια,
ότι υπάρχει απαγόρευση λειτουργίας παράλληλων τμημάτων διδασκαλίας της Β΄ Ξένης Γλώσσας,
- ότι υπάρχει περικοπή ολιγομελών τμημάτων, ότι επιτρέπονται 27άρια τμήματα στη Δευτεροβάθμια,
- ότι υπάρχουν συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, κ.ά. που, όχι τυχαία, μείωσαν τα οργανικά κενά των εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων.
✅ Τα οργανικά κενά της ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου Παιδείας μετά τις μεταθέσεις και πριν από τις μετατάξεις και τυχόν διορισμούς είναι τα εξής: (βλέπε Πίνακα)