Χρήσιμα Άρθρα

15/09/2019

Η ενσυναίσθηση βελτιώνει τις σχολικές επιδόσεις

Η διδασκαλία της ενσυναίσθησης στα σχολεία έχει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές - Δύο αμερικανικές μελέτες τονίζουν μάλιστα την ανάγκη να γίνει μέρος του καθημερινού σχολικού προγράμματος

Περισσότερα

Σε ποιες ξένες γλώσσες έχουν έφεση τα Ελληνόπουλα

04/04/2016

Σχεδόν το σύνολο των μαθητών του Γυμνασίου (94%) μαθαίνουν μία η κ και περισσότερες ξένες γλώσσες και μάλιστα αφιερώνουν πάρα πολύ χρόνο γι’ αυτόν το σκοπό, περισσότερο από κάθε άλλο Ευρωπαίο μαθητή.

Περισσότερα

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ

01/04/2016

Η υπαγόρευση της ορθογραφίας ίσως καταντάει μια μονότονη ρουτίνα στην καθημερινότητα του σχολείου. "Βγάλτε τα τετράδια της ορθογραφίας!", δεν υπάρχει δασκάλα και δάσκαλος που να μην έχει πει αυτή τη φράση. Καλό θα ήταν αυτή η συνήθεια να εξελιχθεί σε κάτι πιο δημιουργικό....

Περισσότερα

ΔΥΟ ΓΛΩΣΣΕΣ, ΔΥΟ ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ
ΔΥΟ ΓΛΩΣΣΕΣ, ΔΥΟ ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ

01/04/2016

Αυτό που εμείς οι Ελληνες θεωρούμε ένα είδος «κατάρας» – το γεγονός ότι ελάχιστοι ανά την υφήλιο μιλούν ελληνικά αναγκάζοντάς μας να υποβαλλόμαστε από μικρά παιδιά στο βάσανο της εκμάθησης ξένων γλωσσών – ίσως τελικά αποδεικνύεται πραγματική ευλογία....

Περισσότερα

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ

01/04/2016

Περισσότερα από 500 παιδιά, από 50 χώρες, ηλικίας 8-12 ετών, είπαν τη γνώμη τους. Όσα ακολουθούν είναι μερικές από τις απαντήσεις τους. Απαντήσεις από τους επισκέπτες μας στο web Ο σπουδαίος δάσκαλος αλληλεπιδρά -ψυχικά και συναισθηματικά- με το παιδί...

Περισσότερα

ΠΩΣ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΤΟ ΜΟΛΥΒΙ ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
ΠΩΣ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΤΟ ΜΟΛΥΒΙ ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

01/04/2016

Το 1794, πέντε χρόνια μετά τη Γαλλική Επανάσταση, η Γαλλία βρισκόταν σε πόλεμο, σχεδόν με τους πάντες στην Ευρώπη. Αγγλία, Ισπανία, Πρωσία και Αυστρία. Το χειρότερο ήταν, ότι οι Γάλλοι αντιμετώπιζαν ελλείψεις σε ένα πολύτιμο υλικό. Το μολύβι!

Περισσότερα

Η ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ
Η ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ

01/04/2016

Ένα από τα κεντρικά ζητήματα που ανοίγει στα πλαίσια του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία» είναι η συζήτηση για το χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικών...

Περισσότερα

8 ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

01/04/2016

Το άρθρο που ακολουθεί αναφέρεται στις παραμέτρους αποτελεσματικής διδασκαλίας σε τάξεις μικτής ικανότητας και αποτελεί μέρος μιας γενικότερης εργασίας που επιμελήθηκε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, με στόχο οι εκπαιδευτικοί, μέσα σε κλίμα γόνιμου διαλόγου και αλληλεπίδραση...

Περισσότερα

ΓΙΑΤΙ «ΣΧΟΛΙΚΗ» Η ΒΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΓΙΑΤΙ «ΣΧΟΛΙΚΗ» Η ΒΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

01/04/2016

Γιατί «σχολική» η βία και ο εκφοβισμός; του Γιώργου Μαρκογιαννάκη* Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί, επισήμως πλέον, ως η πανελλήνια ημέρα....

Περισσότερα